Polecany post

FIRST

Witajcie kochani ♥ To mój pierwszy post, więc może się przedstawię. Mam na imię Julia, mam 15 lat. Uwielbiam zakupy oraz książki. Ciuch...

3/26/2016

Poważny wybór

Dziś nieco inny post. Naszły mnie pewne refleksje i przemyślenia. Pewnie dlatego, że siedzę w domu z bólem gardła i leniuchuję.

___________________________________________________

Każdy z nas musi podejmować ważne decyzje w życiu. Nikt od nich nie ucieknie. Niestety...

Wybór szkoły średniej to pierwsza ważna decyzja w naszym życiu.
Mamy rocznikowo 16 lat. Przed nami bardzo poważna decyzja. Decyzja, od której będzie zależało nasze życie zawodowe. Zaraz, zaraz.... ile lat?? 16? No właśnie... Czy jesteście gotowi, by podjąć tak ważną decyzję?
Przyznam szczerze, że ja nie.
Jak można wymagać od 16latki(nawet jeszcze 15latki), by wiedziała już jak ma wyglądać jej życie, co chce robić w przyszłości? Owszem, pomarzyć można. Lecz ludzie pytają już o konkretne plany na przyszłość.
Czy to jest normalne? 

Podjęłam decyzję, że pójdę do liceum o profilu ogólnym. Nie wiem czy to dobra decyzja. Ciągle się waham. Przez te 3 lata liceum w moim życiu pojawi się wiele zmian. Co do kierunku studiów (wiele osób już o to pytało), jeszcze o tym nie myślę. Nie lubię wybiegać tak daleko. Mam jeszcze 3 lata. Przez ten czas zmienię zdanie jeszcze sto razy. Przez ten czas ja mogę się zmienić nie do poznania. Przez ten czas moje życie może obrócić się o 180 stopni.


Co o tym myślicie? 

12 komentarzy:

  1. Tak patrząc z punktu kogoś, kto już kończy drugi kierunek studiów... Za Chiny większość ludzi nie jest w stanie w tym wieku dobrze wybrać, a i łatwo ich namówić na zupełnie coś innego, niż chcieli, i potem mogą żałować. Miałam co prawda znajome, które od pierwszej klasy na jakieś tam zajęcia dodatkowe chodziły, żeby się potem dostać tam, gdzie chciały (głównie fanki medycyny, architektury), ale większość się zastanawiała dalej. Co do Twojej decyzji - niektóre ogólne są we wszystkim średnie, a niektóre równie dobre i zostaje wybór. Zależy od tego konkretnego liceum.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja teraz też idę do liceum raczej

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy ja wybierałam szkole średnią miałam milion pomysłów na siebie, wybrałam klasę humanistyczna bo byłam zakochana w historii. W drugiej klasie liceum znienawidziłam historię a pokochałam matematykę. Od tej pory sama uczyłam się rozszerzonej matematyki, teraz jestem na pierwszym roku właśnie studiów matematycznych. szczerze sama nadal nie wiem gdzie będę pracować i czy matematyka to był dobry wybór. Zawszę idę za tym co mi się podoba i co mnie kręci :) Wybierając profil szkoły w tak młodym wieku nigdy nie będziemy świadomi i pewni tego co będziemy robić za kilka lat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również uważam, że wybór szkoły średniej w tak młodym wieku jest lekką przesadą. Jednak uczyć możemy się przez całe życie, a na zmiany nigdy nie jest za późno. Najważniejsze, żebyś nie żałowała wyboru i czuła się dobrze w swojej szkole oraz w otaczającym Cię środowisku. W zeszłym roku sama stałam przed decyzją wyboru szkoły. Zdecydowana byłam na technikum (matura + uzyskanie tytuły technika) jednak nie wiedziałam jakie. Wybrałam turystyczne i nie żałuję. Jestem mega zadowolona. Jednak całe życie będziemy się uczyć i dowiadywać tego co Nas kręci:)

    Pozdrawiam:)
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem po liceum i nie żałuję ani chwili w tej szkole. Jednak teraz zdecydowanie wygrywają technika, bo masz po nich coś więcej. Kieruj się sercem, bo bez sensu iść w coś co cię nie będzie interesować tylko po to, żeby coś mieć. Zainteresowania i pasja są równie ważne jak otrzymany papierek. W liceum możesz zmienić zdanie jeszcze kilkakrotnie. Możesz błądzić. I nie bój się błądzić bo to cię wiele nauczy i pokaże ci co jest na serio dla ciebie ważne, co cię interesuje, w jakim kierunku chcesz iść dalej. Powodzenia! :)

    Zapraszam! http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również w tym roku kończe 16 lat, i muszę już teraz wybierać szkołe...Chyba będę szła do liceum na profil humanistyczny ale no, nie wiem :(

    W wolnej chwili zapraszam do mnie! the-fight-for-a-dream.blogspot.com Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rok temu miałam tak samo wiele przemyśleń. Według mnie jest to jeszcze za wcześnie, żeby decydować co się chce robić w życiu.
    Poszłam do Technikum, na razie jestem z niego bardzo xPATRYCJA
    Zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie że zrobiłaś o tym posta :) Ja na szczęście mam jeszcze rok, co do wyboru szkoły :D
    OUURSELVES.BLOGSPOT.COM -KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem w 1 liceum w rzeczywiście podjęcie decyzji było ciężkie. Jeśli po pierwszym roku ci się nie spodoba wybór to zawsze w drugiej możesz się przepisać. Pierwszy rok to czas zastanowienia czy dobrze wybrałaś :)

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- Klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama pamiętam jak trudny był wybór jednak znalazłam szkołę w której dopiero od drugiej klasy są rozszerzenia i to są 4 wybory par (mat-fiz/mat-geo/wos-fiz/wos-geo). O wiele to pomogło choć i tak decyzję zmieniałam między geo a fiz. W sumie na studiach najczęściej w tej samej ilości punktów jest wiele przedmiotów więc coś pewnie zawsze się znajdzie. W razie czego można iść zaocznie :)
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jestem po technikum chemicznym i.. to był mój zły wybór. Miałam iść na kosmetologie na studia ale trafiłam w pierwszej klasie na kilka nauczycielek, które nie potrafiły uczyć. Miałam zmienić kierunek ale kiedy o tym pomyślałam, to było już ze późno.
    Aktualnie jestem w szkole policealnej na kierunku: Administracja ale w 100 % jestem pewna, że zmieniam kierunek i od września będę chodzić na kosmetykę, mam w planach jeszcze parę kursów kosmetycznych.
    Fajny post <3
    + Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz♥