Polecany post

FIRST

Witajcie kochani ♥ To mój pierwszy post, więc może się przedstawię. Mam na imię Julia, mam 15 lat. Uwielbiam zakupy oraz książki. Ciuch...

2/04/2016

Powód, by oddychać – Rebecca Donovan

Emma Thomas to na pozór zwyczajna licealistka. Gra w szkolnej reprezentacji piłki nożnej i koszykówki, pisze w szkolnej gazecie oraz ma bardzo dobre oceny. Uczęszcza na przeróżne zajęcia pozaszkolne, by spędzać jak najwięcej czasu poza domem. Nikt nie wie jakie piekło przeżywa w domu….
Mieszka z ciotką, wujkiem i ich dziećmi. Po śmierci jej ojca, matka popadła w alkoholizm. Ciotka Emmy znęca się nad nią, bije i poniża. Emma znosi to cierpliwie, ponieważ nie ma innej rodziny, która mogłaby się nią zająć. Nie chce też ryzykować odebraniem rodziców dzieciom, których bardzo kocha.
Jedyną osobą, która zna jej problemy jest jej przyjaciółka, Sara. Pomaga jej w bardzo trudnych chwilach. Mimo, że Sara całkiem różni się od spokojnej Emmy bardzo dobrze się dogadują i spędzają razem mnóstwo czasu.

Niespodziewanie Emma zostaje zauważona przez Evana, nowego ucznia liceum. Początkowo dziewczyna go odrzuca, nie jest gotowa na żaden związek oraz boi się, że chłopak pozna jej sekret. Wie jakie mogą być konsekwencje bliskiej relacji, lecz wbrew sobie zakochuje się w nim.
Jednak ukrywa uczucia jakie czuje do chłopaka oraz prosi go, by zostali przyjaciółmi. Przeżywają ze sobą wiele przygód. Gdy chłopak zauważa siniaki Emmy, prosi ją o wytłumaczenie. Nie słysząc od niej żadnych wyjaśnień, wyjeżdża.

Czy Emma przestanie oszukiwać samą siebie i wreszcie odwzajemni miłość? Czy uwolni się od cierpienia?
Jeszcze nigdy nie byłam aż tak wzruszona książką. Wzbudziła ona we mnie wiele emocji, zarówno tych dobrych jak i złych. Należy do tych książek, które pamięta się długo. Polecam ją każdemu!

10/10!




5 komentarzy:

  1. Mnie osobiście ta książka bardzo rozczarowała. Tyle się dobrego o niej naczytałam, że liczyłam na wielkie "wow", a dostałam dobry pomysł na książkę poruszającą istotny problem, jednak wykonanie wraz z irytująca główną bohaterką jak dla mnie było bardzo słabe. ;)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    P.S Wyjustuj tekst - polecam na przyszłość. :) I swoją drogą, to nie jest recenzja, za mało analizujesz tę książkę, nie pisząc o swoich wrażeniach oprócz tego zaledwie jednego zdania. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irytująca główna bohaterka? Niby dlaczego? :)
      Tekst już wyjustowany :D Dzięki za radę. A nad recenzjami jeszcze popracuję. To dopiero początek mojej przygody z blogiem, także jeszcze wszystkiego nie umiem, ale spokojnie :D Dzięki, pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. Nie za bardzo lubię czytać książki, wiec dla mnie odpada :)

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- Klik

    OdpowiedzUsuń
  3. JENY! Nawet nie wiesz, jak bardzo zachęcił mnie ten opis, takie książki lubię:)

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy o niej nie słyszałam, ale jak będę miała chwilkę czasu, to na pewno przeczytam :)

    Pozdrawiam gorąco ♥♥♥
    → → → mademoisellepaulline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz♥